Są sytuacje, w których zastosowanie kasetonu lub szyldu składającego się z trójwymiarowych liter nie jest możliwe albo gdy nie da się tą drogą uzyskać zamierzonego efektu. Bardzo ciekawym i chętnie stosowanym rozwiązaniem są natomiast tablice świetlne.
Na co dzień spotykamy się z nimi bardzo często. Obecne są w biurowcach, centrach handlowych, a także na lotniskach i dworcach.
Doskonale sprawdzają się we wnętrzach oraz na zewnątrz i dają dużą swobodę w modyfikowaniu zawartych tam treści. Czasami tablica jest typową podświetlaną reklamą, w której znajduje się logotyp firmy, slogan i ewentualnie informacje o godzinach działalności.
Może ona być również połączeniem reklamy z funkcją informacyjną. Jeśli w biurowcu działa kilka firm, na jednej tablicy można umieścić kilka logotypów i zestawów informacji.
Zazwyczaj takie obiekty widzimy przy wejściu do budynku. Kwestią otwartą pozostaje sposób nanoszenia treści na tablicę.
Czasami są one naklejane, a czasami pod otwieranym „oknem” umieszcza się papierowy wydruk.